Följ Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget har skapat ett monster

Nyhet   •   Jan 11, 2012 14:36 CET

Bredbandsbolaget fortsätter att utveckla konceptet ”Upplev Mer”, denna gång i en ny kampanj med ett sexarmat, svärdfäktande monster. Den nya kampanjfilmen, som skapats av reklambyrån Acne Advertising, är en av två större filmer som kommer att visas under våren.

Monster-filmen bygger på ett triple play-erbjudande med bredband, tv och telefoni, vilket innebär att kunderna får tre tjänster på en och samma gång.

– Genom att utveckla konceptet ytterligare fortsätter vi att befästa vår position som premiumleverantör av digitala upplevelser. På en hårt konkurrensutsatt marknad gäller det att skapa något som sticker ut och vi tror att vår nya reklamfilm hjälper oss att lyckas med just detta, säger Patrik Söder, Varumärkes & Kommunikationschef på Telenor.

Utöver reklamfilmen har även ett par utbudsfilmer. Kampanjen kommer även att synas i utomhusreklam, i print och online.

För att se Bredbandsbolagets nya reklamfilm, klicka här.

Arbetsgrupp

Reklambyrå: Acne Advertising
Creative Director: Adam Springfeldt
Art Director: Johan Holmgren
Copywriter: Erik Bergqvist
Produktionsledare: Sofia Orrheim
Projektledare: Lars-Göran Uddman
Byråproducent: Camilla Geijer

Produktionsbolag: Hobby film
Regissör: Oskar Bård
Producent: Niklas Adolfsson
Post-produktion: STOPP
Musik: Mattias Tegnér & Christian Olsson
Ljud: STOPP

Bredbandsbolaget:
Head of Brand & Communication: Patrik Söder
Brand & Advertising Manager: Linda Lorentzon

Projektledare: Susanne Sahlström Nygren

Bifogade filer

PDF-dokument